Tentativă de fraudă în numele Casei de Pensii
Casa Națională de Pensii Publice a emis o informare pentru beneficiarii săi ca urmare a apariției unor mesaje înșelătoare:
„Având în vedere informațiile apărute în spațiul public, potrivit cărora funcționari ai caselor de pensii solicită beneficiarilor deschiderea de conturi bancare și/sau datele bancare în vederea efectuării plății drepturilor de pensii recalculate, formulăm următoarele precizări:
– Comunicarea cu beneficiarii se realizează doar prin mijloacele oficiale, datele de contact fiind cele afișate pe site-ul instituțiilor;
– Casele teritoriale de pensii achită drepturile de pensii în conturi bancare doar în situația în care beneficiarii solicită acest lucru, sens în care depun cererea tip eliberată de instituția financiar – bancară (Anexa 1).
– Casa Națională de Pensii Publice și casele teritoriale de pensii sunt preocupate în mod permanent de securitatea datelor personale ale beneficiarilor și de siguranța plăților efectuate către pensionari.
Pentru a evita orice consecințe nedorite, vă rugăm să nu transmiteți date confidențiale la solicitarea telefonică a unor persoane necunoscute și să utilizați exclusiv canalele oficiale de comunicare”.