Locul din România unde un loc de parcare costă 128.000 de euro
Problema locurilor de parcare este una constantă în București și niciodată nu sunt suficiente. Ei bine, din acest motiv, în curând, în Sectorul 4 va apărea o nouă parcare, una supraetajată, însă al cărei cost este unul colosal. Se construiesc 290 de locuri noi de parcare, dar prețul este unul usturător. În ce zonă se va înălța noua parcare?
Potrivit unei hotărâri adoptate marți de Consiliul Local, în Sectorul 4 se va construi o parcare supraetajată, pe Șoșeaua Olteniței. Deși inițiativa pare să fie una de aplaudat, în ceea ce privește costurile, un loc de parcare nou în Sectorul 4 va costă cât un apartament.
Așa cum spuneam, în Sectorul 4, o nouă parcare o să fie construită. Mai exact, actuala parcare de suprafață din apropierea Spitalului de Stomatologie se va extinde cu 290 de locuri noi. Noua clădire se anunță una impunătoare, care va avea parter, două etaje și terasă circulabilă. Ei bine, pentru toate acestea, Primăria Sectorului 4 va cheltui o sumă halucinantă de bani.
Concret, Primăria Sectorului 4 va cheltui 37 milioane euro pentru amenajarea celo 290 locuri noi de parcare. Acest lucru înseamnă cu un singur loc de parcare costă aproape 128.000 de euro, cât un apartament într-o zonă bună din Capitală.
În prezent, parcarea din apropierea Spitalului de Stomatologie are peste 300 locuri, potrivit primarului Daniel Băluță. Iar după ce noua costrucție o să fie gata, locurile de parcare se vor dubla aproape. Decizia de a construi noua parcare a fost luată datorită afluenței traficului prognozat odată cu deschiderea Centrului Medical Multifuncțional (UMF CAROL DAVILA). Oficialii spun că se preconizează posibile blocaje rutiere și disconfort generat de lipsa locurilor de parcare, care pot duce și la efecte în privința poluării și a mediului înconjurător.
Așadar, noua parcare va oferi încă 290 de locuri, iar valoarea totală a proiectului se ridică la 37,2 milioane de euro, adică circa 185 milioane de lei (TVA inclus). Hotărârea de punere în aplicare a fost adoptată cu 21 voturi pentru, 3 abțineri și un vot împotrivă.