News

ITM: Angajatori din Gorj, prinși pe picior greșit. Amenzi de peste 150.000 de lei

În perioada 12-16 februarie 2024 inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Gorj au încheiat un număr total de 45 procese-verbale de control, atât în domeniul relațiilor de muncă, cât și în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Au fost aplicate 29 sancțiuni contravenționale în cuantum de 153.000 lei și trasate 123 măsuri obligatorii în vederea intrării în legalitate.

De asemenea, la nivelul Inspectoratului Teritorial de Muncă Gorj s-a desfășurat, în perioada 06-16 februarie 2024, Campania Națională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind autorizarea angajatorilor care desfășoară activități de fabricare, depozitare, păstrare, transport și comercializare, a articolelor pirotehnice și pentru verificarea modului de respectare, de către aceștia, a prevederilor  legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă. În cadrul acestei campanii au fost încheiate 24 procese-verbale de control, fiind aplicate 7 sancțiuni contravenționale în valoare totală de 20.500 lei.

Obiectivele  campaniei au fost:

-identificarea și verificarea agenţilor economici care desfăşoară activităţi de fabricare, deținere, transport, manipulare, depozitare şi comercializare a articolelor pirotehnice, privind respectarea prevederilor legale în vigoare;

-eliminarea neconformităţilor constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea neconformităţilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale corespunzătoare;

-creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a lucrătorilor în ceea ce priveşte necesitatea prevederilor legale în domeniile relaţii de muncă şi securităţii şi sănătăţii în  muncă;

-verificarea respectării de către agenții economici a tuturor condiţiilor de autorizare.

Romanescu George Octavian, Inspector-șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Gorj: ,,Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj continuă să monitorizeze respectarea de către angajatori a prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă și în cel al relațiilor de muncă. Scopul tuturor acțiunilor de control este acela de creștere a gradului de conștientizare, atât a angajaților, cât și a angajatorilor în ceea ce privește necesitatea aplicării și respectării legislației muncii în privința muncii nedeclarate, subdeclarate și a accidentelor de muncă.”

Publicitate

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button