Tehnologie

ARI, robotul umanoid ajută pacienții vârstnici din spitale

Cercetătorii UE testează un robot care poate avea conversații de bază în medii aglomerate, cu ideea de a ajuta oamenii care sosesc la spitale.

Un spital din centrul Parisului a avut un ajutor neașteptat: un robot umanoid vorbitor de dimensiuni mari. Creat de o echipă internațională de cercetători finanțați de UE, poate interacționa cu pacienții, poate oferi informații practice și poate răspunde la întrebări pentru a ajuta oamenii să navigheze prin spital.

Studiile robotului portocaliu și alb numit ARI s-au dovedit promițătoare, potrivit echipei de la Spitalul Broca, care este specializată în îngrijirea de zi pentru pacienții vârstnici cu afecțiuni precum Alzheimer și alte deficiențe cognitive. Provocarea a fost ca robotul să înțeleagă când i se vorbește într-un mediu aglomerat, să poată vorbi cu diferiți oameni și să le răspundă la întrebări, în timp ce pare prietenos și ne intimidant cu pacienții.

Acesta este tipul de angajament social pentru care a fost conceput ARI. Și reprezintă o etapă importantă în dezvoltarea sistemelor capabile să interacționeze cu oamenii. Acești roboți trebuie să integreze recunoașterea vorbirii sofisticate, tehnologiile de anulare a zgomotului și strategiile de comunicare adaptive pentru a asigura interacțiuni eficiente chiar și în medii provocatoare și zgomotoase.

Mână de ajutor pentru asistență medicală

Speranța este că roboți precum ARI ar putea prelua unele dintre sarcinile non-medicale din spitale, eliberând personalul să se concentreze pe îngrijirea pacientului. Acest lucru ar oferi asistență atât de necesară sectorului medical, adesea subfinanțat și cu personal insuficient.

Cercetarea a făcut parte dintr-o inițiativă de patru ani finanțată de UE, numită SPRING, coordonată de Institutul Național Francez pentru Cercetare în Știință și Tehnologie Digitală (INRIA). Echipa de cercetare SPRING a inclus experți din Cehia, Israel, Italia, Spania și Marea Britanie care s-au reunit pentru a aborda provocarea specifică a comunicării cu robotul într-un cadru real, care implică mai multe părți.

Publicitate

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button