Atelierele de educație media au continuat și în datele de 5 și 6 februarie 2024, la MansArta Bibliotecii Județene ”Christian Tell” Gorj, ateliere ai căror beneficiari sunt elevii cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani din Târgu Jiu.
Se vor desfășura 12 ateliere gratuite de informare și de conștientizare media care fac parte din proiectul ”Educație pentru media în bibliotecă”. În urma acestor ateliere elevii își vor dezvolta gândirea critică, vor dobândi cunoștințe media și vor ști să analizeze conținutul media indiferent de forma în care le este prezentat: prin imagini, text, audio sau video.
Proiectul se desfășoară în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Gorj, cu licee și colegii din Târgu Jiu și în colaborare cu Consiliul Național al Audiovizualului, al cărui reprezentant este Aona Calistru, formator cu expertiză în educație media.
Astfel, noii participanți de săptămâna aceasta au fost elevii claselor a IX-a E, a X-a F și a X-a A de la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, elevii clasei a XI-a A de la Colegiul Național ”Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu, elevii clasei a X-a A de la Colegiul Național ”Spiru Haret” Târgu Jiu, elevii clasei a X-a B de la Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” Târgu Jiu, elevii claselor a IX-a A, a IX-a B, a X-a B și a XI- a A de la Liceul Energetic Târgu Jiu, elevii claselor a IX-a B și a X-a B de la Liceul de Arte ”Constantin Brăiloiu” Târgu Jiu, precum și elevii clasei a X-a C de la Liceul Teologic Târgu Jiu.
Managerul bibliotecii, Maria-Luiza Sandu, a întâmpinat această serie nouă de elevi, le-a adresat cuvinte de bun-venit, i-a informat despre proiectele cultural-educative care se vor desfășura pe parcursul anului la bibliotecă și și-a exprimat mulțumirea față de cadrele didactice care au răspuns cu promptitudine la invitația de a-și implica elevii în atelierele media.
În acest atelier, Aona Calistru le-a prezentat elevilor câteva concepte-cheie despre media și rolul ei și a abordat tematica știrilor prezentate la televizor, radio, pe aplicații și rețele de socializare. Aceasta le-a sugerat tinerilor să fie sceptici atunci când primesc informație media, să verifice calitatea celui care prezintă știrea, să pună întrebări, să deconstruiască mesajul, să identifice conținutul mesajului media și scopul acestuia. De asemenea, a atras atenția tinerilor că atunci când împărtășesc informații personale și distribuie conținut media fără a-l analiza, devin vulnerabili în mediul online.
Concluzia atelierului a fost că trebuie să fim consumatori de media conștienți pentru a nu fi dezinformați, manipulați, influențați, implicați în acțiuni de propagandă fără să știm, pentru a fi capabili să luăm propriile decizii, pentru a nu fi induși în eroare și pentru a ne feri de manipulare.