Ce trebuie să faci dacă ai spart sau deteriorat un produs din Lidl sau Kaufland
Conform legii, raioanele cu produse fragile trebuie să aibă o măsură de protecție în plus față de celelalte secțiuni – pentru prevenirea accidentelor. Totodată, în legea care face referire la amplasarea mărfurilor pe raft este menționată distanța dintre rafturi – aceasta trebuie să fie de cel puțin 1,4 metri – reguli care intră în responsabilitatea comerciantului.
Cu cât supermarketul este mai mare, cu atât distanța dintre rafturi crește. Astfel, comerciantul are obligativitatea de a face tot ceea ce este necesar pentru protejarea produselor și asigurarea la raft.
- 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²;
- 1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
- -2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
- 2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².
Spre exemplu – la raionul de băuturi – ce trebuie să facă un client dacă a atins o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart? Raionul cu băuturi trebuie să fie echipat cu o bară specială pentru stabilizarea produselor. Astfel, primul pas spre soluționarea cazului este să informezi personalul magazinului. În cazul în care raionul respectiv nu dispune de această măsură de siguranță a mărfurilor, clientul care a produs pagubele este scutit de responsabilități – adică nu este nevoit să plătească produsele sparte.
În cazul în care nu ai reușit să ajungi la o înțelegere cu lucrătorii comerciali, este indicat să soliciți cartea de reclamații și să detaliezi acolo cum s-a petrecut nefericitul eveniment. Dacă acele produse erau asigurate cu o bară de protecție și dacă incidentul s-a produs exclusiv din vina clientului, abia atunci acesta poate fi tras la răspundere.