Ce-și doresc românii sub bradul de Crăciun? Femeile au predilecție spre daruri în bani
Românii deja se pregătesc intens de sărbătorile de iarnă, în condițiile în care doi din cinci români (44%) spun că alocă bugete mai mici anul acesta pentru cumpărăturile de sezon pentru că inflația le afectează finanțele personale și ale familiei, după cum arată un studiu Revolut făcut împreună cu compania de cercetare Dynata.
Cum ultimii ani au fost marcați de multe evenimente imprevizibile și unii dintre concetățenii noștri au început să fie mai atenți cu banii lor, majoritatea românilor apelează la economii pentru a-și pregăti bugetele necesare cadourilor de Crăciun (53%), arată studiul Revolut și Dynata. Atât bărbații, cât și femeile au dat același răspuns în proporții similare (53% vs 52%), în legătură cu intențiile legate de bugetele pentru darurile de sărbători, scriu cei de la economica.net.
Dacă ne uităm la românii care și-au făcut deja un plan financiar pentru cadourile de sărbători, studiul ne arată că cei mai mulți (22%) s-au orientat spre un buget economisit de 500 de lei, 12% între 750-1.000 de lei, iar 10% între 500-750 de lei. Găsim, totuși, și 9% dintre respondenți care economisesc în acest scop chiar peste 1.000 de lei. În privința împrumuturilor, 2% au spus că vor împrumuta până la 1.000 de lei, iar alți 2% între 500-1.000 de lei.
Studiul Revolut a aflat și ce și-ar dori românii să găsească sub brad, în dimineața Crăciunului. Pentru doi din cinci români (41%), cadourile preferate sunt îmbrăcămintea, accesoriile și produsele electronice/ electrocasnice.
Totuși, pe poziția a doua, cu 26% se află cadourile în bani, care să le permită respondenților să își cumpere ceea ce își doresc ei. Pe poziția a treia, cu 14%, figurează experiențele (călătorii, cursuri, concerte). 6% dintre respondenți nu își doresc nimic, iar 3% au răspuns cu „nu știu” la această întrebare.
Preferințele în funcție de sex ne arată că femeile sunt mai practice și vor mai mult decât bărbații să primească daruri în bani (27% femei vs. 24% bărbați, participanți la studiu au fost mai mulți bărbați decât femei), în timp ce bărbații sunt net în favoarea cadourilor constând în obiecte diverse (vestimentație, accesorii, aparatură), cu 44% bărbați vs. 38% femei.
Generația Z este categoric favorabilă cadourilor în bani (33%), în timp ce milenialii preferă darurile în produse diverse (48%), GenX își dorește experiențe mai mult ca alte generații (18%), iar seniorii (65+) au cele mai multe răspunsuri potrivit cărora nu își doresc nimic (12%).