După diligențe de peste un deceniu: Drumul care leagă Valea Cernei de Herculane intră în reparații!
Ordinul de începere a lucrărilor de execuţie la consolidarea DN 67D Valea Cernei – Băile Herculane, pe sectorul aflat pe raza de administrare a Regionalei Timişoara, a fost semnat pentru data de 16 august.
Lucrările de consolidare pe DN 67D Valea Cernei – Băile Herculane vor fi executate pe o lungime de aproape 20 de kilometri, de către Asocierea formată din Trustul de Construcții DROBETA S.A. & CONREP S.A. & EXPLAN S.R.L. & REAL CONSTRUCT MANAGEMENT S.R.L. & TRANSPORT PUBLIC URBAN DROBETA S.A. Principalele lucrări care se vor executa, pe sectoarele pe care nu au fost făcute lucrări în anii anteriori, sunt: înlocuirea structurii rutiere existente, realizarea de ziduri de sprijin, lucrări pentru protejarea taluzului, executarea rigolelor, drenuri pentru eliminarea apei, decolmatări, înlocuire sau reparații la podeţe, amenajarea albiei amonte – aval, refacerea coronamentelor, lucrări la podurile de pe traseu, inclusiv hidroizolații, rosturi de dilatație, parapet, trotuare”, informează DRDP Timişoara, care administrează sectorul de drum care intră în reparaţii: km 89+700 – km 108+390. Până la km 89+700, DN 67D este administrat de DRDP Craiova. Valoarea totală a lucrărilor este de 72.893.210 lei, fără TVA, iar durata de execuţie este de 18 luni.
Drumul Național 67D asigură legătura între Târgu Jiu (județul Gorj), intersecția cu DN 67 Târgu Jiu – Motru, și Băile Herculane (Caraș-Severin), intersecția cu DN 6 Orșova – Timișoara, prin Baia de Aramă (Mehedinți) și are o lungime totală de 108 kilometri.
Recent locuitorii din zona Valea Cernei, judetul Gorj, s-au plâns de calitatea acestui drum, pentru care există promisiuni de modernizare de peste un deceniu.
Expertiza tehnică pentru modernizarea DN 67 D Valea Cernei – Băile Herculane a fost, de altfel, întocmită în noiembrie 2011 de Via Expert, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați în 2012 prin HG 1081/2012. În urmă cu 11 ani, finanțarea investiției era stabilită prin împrumutul contractat cu Banca Europeană de Investiții (BEI), bani care acum nu mai sunt disponibili, arata Ministerul Transporturilor într-un nou aviz emis în ianuarie 2021 în Comisia Tehnico-Economică (CTE).În 2012, Ministerul Transporturilor intenționa să facă reparații și consolidări pe întreg tronsonul Valea Cernei – Băile Herculane de la km 76 la km 108 administrat de Direcțiile Regionale Craiova și Timișoara (județele Mehedinți și Caraș-Severin) valoarea investiției pentru 2012 fiind de 173 milioane lei (TVA 24 %), iar în 2020 s-a majorat la 195 milioane, păstrându-se soluțiile tehnice propuse prin expertiza tehnică din 2011.