Avertizări de la CFR. Trenurile vor merge și mai încet decât de obicei, din cauza caniculei
De miercuri până vineri, din cauza valului de căldură, trenurile vor merge mai încet, vor fi întârzieri mai mari, iar călătorii ar trebui să se aștepte la situații în care instalațiile de aer condiționat nu vor scoate aer rece. La nivelul șinei temperaturile vor depăși 50 de grade C, așa că măsurile sunt luate din motive de siguranță.
„CFR SA informează că în perioada 19 – 21 iunie a.c., din cauza temperaturilor ridicate anunțate pe raza județelor aflate sub incidența celor două avertizări de temperaturi caniculare – cod galben și cod portocaliu -, traficul feroviar pe segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul șinei ajunge și chiar depășește 50 de grade Celsius se va desfășura în condiții speciale, cu reducerea vitezei de circulație a trenurilor, în anumite intervale orare.
Reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor CU 20-30 km/h față de viteza normală, în zonele aflate sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi foarte ridicate pentru această perioadă, reprezintă una dintre principalele măsuri aplicate de orice sistem feroviar, în vederea derulării traficului în condiţii de siguranţă.
Zonele aflate sub avertizare de temperaturi extreme, pentru următoarele 3 zile sunt: nordul Crișanei, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei, Moldova, jumătatea estică a Munteniei și Dobrogea, aflate sub incidența Codului Galben, respectiv Banat, Oltenia, jumătatea de vest a Munteniei, precum și în sudul Crișanei și sud-vestul Transilvaniei, aflate sub incidența Codului Portocaliu.
CFR SA recomandă publicului călător ca în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet și să consulte periodic site-urile operatorilor.
În intervalele orare în care temperatura în aer depășește 37 de grade C, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei”, au anunțat reprezentanții CFR.